Subject: Vs: Kiropraktika teenus
From: "Liina Saar" <[email-masked]>
To: "MSO - RA" <[email-masked]>
Date: Mon, 18 May 2026 16:17:48 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Vastavalt tervishoiuteenuste korraldamise seadusele on Eesti Vabariigis 
tervishoiutöötajad, kelle kutsekvalifikatsiooni tunnustatakse ja keda 
kantakse tervishoiukorralduse infosüsteemi, arst, hambaarst, õde ja 
ämmaemand ning üldapteegis või haiglaapteegis apteegiteenust osutavad 
proviisor ja farmatseut.

Füsioterapeut, logopeed ja kliiniline psühholoog võrdsustatakse 
tervishoiutöötajaga juhul kui nad osutavad raviteenust vajaliku tegevusloa 
alt (iseseisva füsioteraapiateenuse osutamine, iseseisva logopeedilise ravi 
osutamine, iseseisva psühholoogilise ravi osutamine); sellisel juhul peab 
tööandja olema spetsialisti sidunud asutuse tegevusloaga. Nimetatud 
spetsialistide kutsekvalifikatsiooni Eestis siiski ei tunnustata.

Nimekiri spetsialistidest, kes võivad osaleda tervishoiuteenuse osutamisel, 
on leitav siit: https://www.riigiteataja.ee/akt/120032026005?leiaKehtiv

Kiropraktik ei ole tervishoiutöötaja ega oma õigust ravida ja seega ei pea 
olema kantud tervishoiukorralduse infosüsteemi. Kiropraktiku kutse ei ole 
Eesti Vabariigis reguleeritud. Kiropraktikateenuse osutamiseks ei ole 
vajalik tegevusluba.

Järelevalve peaks kuuluma seega Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti 
alla.

Kui on alust kahtlustada, et kiropraktik rikub oma pädevuse/õiguste piire, 
siis on võimalik, et järelevalves on osa ka Terviseametil; sellisel juhul 
palun pöörduda [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Heade soovidega

Liina Saar

teenuse juht

tervishoiuteenuste osakond

+372 53235894

[email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud kirja 
ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage saadud kiri 
koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide 
avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: Külli Friedemann <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 18. mai 2026 15:10
Adressaat: Liina Saar <[email-masked]>
Koopia: [email-masked]
Teema: Ed: Kiropraktika teenus

Liina, palun vasta kolleegidele Ravimiametist.

Külli

Saatja: MSO - RA <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 18. mai 2026 14:38
Adressaat: Külli Friedemann <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Kiropraktika teenus

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Seoses Ravimiameti meditsiiniseadmete osakonnale saabunud pöördumisega 
paluksime Teie nõu järgmistes küsimustes:

*	Kas kiropraktika teenus on tervishoiuteenus?
*	Kas kiropraktika teenuse üle järelevalve teostamine kuulub Terviseameti 
pädevusse?
*	Kuidas on reguleeritud kiropraktika teenuse osutamine?

Heade soovidega

Grete Pärna

inspektor

Meditsiiniseadmete osakond

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Ravimiamet

737 4140

www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee/>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information. If you are not the intended recipient, please notify 
the sender immediately by returning the e-mail and permanently deleting what 
you have received. Any dissemination or use of this information by a third 
person without permission is prohibited and may be illegal.